A Lidl francia ételkülönlegessége most mindössze 99 forintért elérhető, ami hatalmas kedvezménynek számít! A diszkontok hamarosan megtelnek vásárlókkal, akik valószínűleg lecsapnak erre az ínycsiklandó ajánlatra - erről számolt be a Pénzcentrum.


Október 30-tól, csütörtöktől kezdődően, végre megérkeztek az Aldi és Lidl akciós újságjai! Ezekben a kiadványokban a pékségek igazi kedvencével, a vajas croissant-nal foglalkoztunk. Az Aldi 99 forintos árával, szemben a Lidl 129 forintos ajánlatával, igazi versenyt hirdettünk a friss croissantok világában. De vajon melyik bolt győzedelmeskedett a croissant-csatában?

A két népszerű áruházlánc 44. heti (10.30 - 11.02.) akciós újságjait fellapozva ugyanazzal a francia ételkülönlegességgel találkozhatunk: az Aldiban egy 70 grammos vajas croissant ára 41 százalékkal, vagyis 219 forintról 124 forintra lett leakciózva, míg a Lidlben bár csupán 37 százalékos kedvezményt osztanak ki, egy 57 grammos croissant-t 159 forint helyett 99 forintért kapunk meg.

Bár a péksütemények méreteiben eltérések figyelhetők meg, figyelemre méltó, hogy míg az Aldi a termék kilóját körülbelül 1843 forintért kínálja, addig a Lidlben ez az ár 1737 forint körüli összeg. Így tehát az akciós versenyt ezúttal a Lidl zárta nyerő pozícióban.

Míg a diszkontboltok polcain néhány száz forintért beszerezhetjük a francia ínycsiklandóságot, addig a pékségekben egy croissant ára 1000-2000 forint között mozoghat. De mi magyarázza ezt a jelentős árkülönbséget egy egyszerű péksütemény esetében?

A kérdés megválaszolása nem egyszerű, mivel számos tényezőt kell figyelembe venni. Az alapanyagok minősége rendkívül fontos, hiszen például egyes vajmárkák ára akár 2600-5200 forintig is terjedhet kilónként. Emellett a kézműves technikák alkalmazása és a szakképzett munkaerő megtalálása is kulcsfontosságú, hiszen ezek a tényezők jelentősen befolyásolják a végeredményt.

Fontos megjegyezni, hogy Magyarországon a minőségi péktermékek iránti kereslet viszonylag alacsony, ami miatt sok bolt a turistákra összpontosít, magasabb árakkal. Ezzel szemben az áruházláncok jelentősebb forgalmat generálnak, lehetővé téve számukra, hogy alacsonyabb árrést alkalmazzanak a termékeiken. Így nem kényszerülnek olyan többletköltségek, mint például a bérleti díjak vagy a kiszolgálás költségei.

Related posts