Tavaly a mobiljátékok teljesen dominálták a játékpiacot, míg a PC-s és konzolos játékok csak a nyomukban loholtak.

2024 nagy kilengéseket hozott a videojátékiparnak, de még így is sikerült növekedéssel zárni az évet. A bevételek felét a mobiljátékok adták. Az előrejelzések szerint 2028-ra tovább fog növekedni a piac, azonban a játékok előállítási költségei is hasonló mértékben fognak növekedni. A konzolok terén a PS5 meghaladta az elődjének eladásait, az Xbox-nak azonban ez nem sikerült.
A videojátékipar tavalyi évében jelentős ingadozásokon ment keresztül, de az iparági szakértők optimistán várják a 2024-es évet. A GameIndustry 2024 végén publikált statisztikái alapján a globális videojáték-piac bevétele elérte a 184,3 milliárd dollárt, ami csupán 0,2 százalékos emelkedést jelent a 2023-as adatokhoz képest. Ez a mérsékelt növekedés arra utal, hogy a piac lassan, de biztosan kilábal a stagnálásból, és a jövőbeli lehetőségek bővülésével számolhatunk.
A bevételek felét, összesen 92,5 milliárd dollárt, a mobiljátékok generálták, és ez az egyetlen szegmens, amely növekedést mutatott. Ugyanakkor 2022-höz viszonyítva a teljes bevétel 4 százalékkal, tehát 107,3 milliárd dollárral csökkent. A PC és konzoljátékok bevétele is visszaesett az előző évhez képest; a PC szegmens 0,2 százalékkal 41,5 milliárd dollárra esett, míg a konzoljátékok bevétele 4 százalékkal 50,3 milliárd dollárra csökkent.
A lassuló növekedés mögött az AAA PC- és konzoljátékok fejlesztési költségei állnak, mivel 2017 és 2022 között azok 6 százalékkal növekedtek. 2022 és 2028 között pedig 8 százalékos emelkedésre számítanak.
A Sony, noha a PS5 Pro debütálása ellenére sem tudta túlszárnyalni saját eladási rekordjait a tavalyi év során, mégis figyelemre méltó, hogy az előző generációs PS4-hez viszonyítva már 8 százalékos növekedést könyvelhetett el a PS5 eladásaiban. Ezzel szemben az Xbox nem büszkélkedhet hasonlóan kedvező statisztikákkal, hiszen az Xbox Series modellekből 13 százalékkal kevesebb kelt el, mint az Xbox One-ból.
Egyre kevesebb lesz az exkluzív tartalom. A Microsoft játékdivízióért felelős igazgatója, Phil Spencer szerint, a következő években kevesebb exkluzív cím jelenhet meg, valamint egyre kevésbé éri meg csak egy platformra játékot készíteni, mivel több profitot termel egy program, ha a riválisok konzoljain is megvásárolható.
2024 a kézikonzolok aranykorát hozta magával, hiszen a Steam Deck, az Asus ROG Ally és a Lenovo Legion Go eladásai folyamatosan emelkedtek. Ez a tendencia nem meglepő, hiszen a Steam profilunkon megvásárolt játékok könnyedén futtathatók ezeken a készülékeken, így a gamerek számára új dimenziókat nyitott meg a mobil játékélmény.
A drága videojátékok és konzolok világában egyre inkább szükség van megfizethető alternatívákra. Ha ezek az opciók ráadásul vonzóbbak is, érdemes lehet több figyelmet és forrást fektetni beléjük. A gamerlaptopok piaca folyamatosan növekszik, hiszen az utóbbi tíz év során a mobilitás fontossága kiemelkedővé vált. Ezt a kényelmet pedig sokkal egyszerűbben elérhetjük egy hordozható kézikonzollal, mint a nagyobb, nehezebb társaikkal – állítja a Világgazdaság.