"Amit szemünkkel érzékelünk, az nem más, mint rengeteg költség és hatalmas zűrzavar" - figyelmeztet a Ford vezére Trump vámjainak romboló következményeire.

Jim Farley véleménye szerint a Kanadára és Mexikóra kivetett 25%-os vámtarifa hosszú távon olyan mértékű rés keletkezéséhez vezet az amerikai iparban, amit eddig még soha nem tapasztaltunk.
Jim Farley, a Ford Motor vezérigazgatója szerdán amerikai törvényhozókkal folytatott megbeszéléseket, miután a héten aggodalmát fejezte ki, hogy a Mexikóra és Kanadára kivetett 25 százalékos vámok "lyukat ütnének" az amerikai autóiparon és a rivális külföldi autógyártóknak kedvezhetnek.
Farley a megbeszélések után tett nyilatkozatában kiemelte, hogy a Ford egyetértene Donald Trump elnök törekvéseivel, melyek célja egy virágzó amerikai autóipar megteremtése. Kiemelte, hogy optimistán tekintenek a jövőbeni párbeszédre a kormányzattal és a törvényhozókkal, hogy közösen találják meg a legjobb megoldásokat ennek a víziónak a megvalósítására. Hozzátette: "Ha Trump elérni tudja céljait, az történelmi jelentőségű eredmény lehet."
Az amerikai elnök hétfőn jelentősen, "kivételek és mentességek nélkül" 25 százalékra emelte az acél- és alumíniumimportra kivetett vámokat március 4-i hatállyal. Múlt héten további 10 százalékos vámot vetett ki a kínai árukra, és hamarosan kölcsönös vámok bejelentésére készül minden olyan országgal szemben, amely vámot vet ki az amerikai importjára.
Trump korábban bejelentette, hogy 25 százalékos vámot vezet be a kanadai és mexikói importtermékekre, azzal az indokkal, hogy mindkét ország többet kellene tennie a kábítószer és a migránsok amerikai határokon történő áramlásának megfékezéséért. Miután néhány határbiztonsági engedményt kapott, Trump a vámok bevezetését március 1-jéig felfüggesztette.
"Ami előttünk áll, az rengeteg kiadás és zűrzavar" - fogalmazott Farley kedden a Wolfe Research konferenciáján. Kiemelte, hogy "ha hosszú távon 25 százalékos vámtarifa lép életbe a mexikói és kanadai határon, az olyan súlyos csapást mér az amerikai iparra, amilyet eddig még sosem tapasztaltunk".
A cégvezető hangsúlyozta, hogy amennyiben a kongresszus visszavonná az elektromos járművekhez kapcsolódó támogatásokat, az komoly fenyegetést jelentene a munkahelyek számára. Ezt különösen figyelembe kell venni, hiszen a Ford már jelentős befektetéseket eszközölt az akkumulátorok gyártásába, valamint az összeszerelő üzemek fejlesztésébe Ohioban, Michiganben, Kentuckyban és Tennessee-ben.
Szerdán a republikánus törvényhozók benyújtottak két új törvényjavaslatot, amelyek célja az elektromos autókra vonatkozó adókedvezmények eltörlése, valamint egy 1000 dolláros adó bevezetése az új elektromos járművekre, amelynek bevételeit az útjavítások finanszírozására fordítanák.