"Amit szemünkkel érzékelünk, az nem más, mint rengeteg költség és hatalmas zűrzavar" - figyelmeztet a Ford vezére Trump vámjainak romboló következményeire.


Jim Farley véleménye szerint a Kanadára és Mexikóra kivetett 25%-os vámtarifa hosszú távon olyan mértékű rés keletkezéséhez vezet az amerikai iparban, amit eddig még soha nem tapasztaltunk.

Jim Farley, a Ford Motor vezérigazgatója szerdán amerikai törvényhozókkal folytatott megbeszéléseket, miután a héten aggodalmát fejezte ki, hogy a Mexikóra és Kanadára kivetett 25 százalékos vámok "lyukat ütnének" az amerikai autóiparon és a rivális külföldi autógyártóknak kedvezhetnek.

Farley a megbeszélések után tett nyilatkozatában kiemelte, hogy a Ford egyetértene Donald Trump elnök törekvéseivel, melyek célja egy virágzó amerikai autóipar megteremtése. Kiemelte, hogy optimistán tekintenek a jövőbeni párbeszédre a kormányzattal és a törvényhozókkal, hogy közösen találják meg a legjobb megoldásokat ennek a víziónak a megvalósítására. Hozzátette: "Ha Trump elérni tudja céljait, az történelmi jelentőségű eredmény lehet."

Az amerikai elnök hétfőn jelentősen, "kivételek és mentességek nélkül" 25 százalékra emelte az acél- és alumíniumimportra kivetett vámokat március 4-i hatállyal. Múlt héten további 10 százalékos vámot vetett ki a kínai árukra, és hamarosan kölcsönös vámok bejelentésére készül minden olyan országgal szemben, amely vámot vet ki az amerikai importjára.

Trump korábban bejelentette, hogy 25 százalékos vámot vezet be a kanadai és mexikói importtermékekre, azzal az indokkal, hogy mindkét ország többet kellene tennie a kábítószer és a migránsok amerikai határokon történő áramlásának megfékezéséért. Miután néhány határbiztonsági engedményt kapott, Trump a vámok bevezetését március 1-jéig felfüggesztette.

"Ami előttünk áll, az rengeteg kiadás és zűrzavar" - fogalmazott Farley kedden a Wolfe Research konferenciáján. Kiemelte, hogy "ha hosszú távon 25 százalékos vámtarifa lép életbe a mexikói és kanadai határon, az olyan súlyos csapást mér az amerikai iparra, amilyet eddig még sosem tapasztaltunk".

A cégvezető hangsúlyozta, hogy amennyiben a kongresszus visszavonná az elektromos járművekhez kapcsolódó támogatásokat, az komoly fenyegetést jelentene a munkahelyek számára. Ezt különösen figyelembe kell venni, hiszen a Ford már jelentős befektetéseket eszközölt az akkumulátorok gyártásába, valamint az összeszerelő üzemek fejlesztésébe Ohioban, Michiganben, Kentuckyban és Tennessee-ben.

Szerdán a republikánus törvényhozók benyújtottak két új törvényjavaslatot, amelyek célja az elektromos autókra vonatkozó adókedvezmények eltörlése, valamint egy 1000 dolláros adó bevezetése az új elektromos járművekre, amelynek bevételeit az útjavítások finanszírozására fordítanák.

Related posts