A BAFTA-díjátadón a Konklávé és A brutalista emelkedtek ki, mint a legnagyobb győztesek, mindkét alkotás számos elismerést zsebelt be.

A brit díjátadó, amely az Oscar-gála előszobájaként is ismert, idén a Konklávé filmnek adta a legjobb filmnek járó elismerést. Ezzel szemben a legjobb rendező és a legjobb színész díját A brutalista alkotóinak ítélték oda.
A Brit Film- és Televíziós Művészeti Akadémia (BAFTA) vasárnap este megrendezett londoni díjkiosztó gáláján a Konklávé és A brutalista című filmek osztoztak a fődíjakon. Mindkét mű három-négy elismerést zsebelt be, így a rendezvény kiemelkedő pillanatait a két alkotás dominálta.
A legtöbb, 12 BAFTA-jelölést az Edward Berger rendezte, Ralph Fiennes főszereplésével forgatott Konklávé kapta januárban. A pápaválasztásról szóló politikai thrillert az Emilia Pérez követte 11 jelöléssel, az idei filmes díjszezon egyik favoritja, a Brady Corbet rendezésében jórészt Budapesten forgatott A brutalista kilenc jelölést kapott.
A BAFTA-gála, amelyet sokan az Oscar-díjak megbízható előrejelzőjének tartanak, idén a Konklávé filmnek ítélte oda a legjobb film és a legjobb brit filmalkotás díját. Érdekesség, hogy legutóbb 2019-ben az 1917 című, első világháborús dráma tarolt, elnyerve mindkét elismerést.
Az idei BAFTA-díjak között a Konklávé kiemelkedett, hiszen elnyerte a legjobb filmadaptáció és a legjobb vágás díját is. Edward Berger korábbi alkotása, a Nyugaton a helyzet változatlan, 2023-ban figyelemre méltó teljesítményt nyújtott, összesen hét BAFTA-díjat zsebelve be.
A vasárnap rendezett idei BAFTA-díjkiosztón a legjobb rendezőnek megítélt elismerést ugyanakkor Brady Corbet vehette át A brutalistáért, és Adrien Brody kapta a legjobb férfi főszereplő BAFTA-kitüntetését A brutalistában nyújtott alakításáért.
A történet középpontjában egy különleges fiktív figura, Tóth László áll, aki holokauszttúlélő magyar építész. Az ő sorsának fonala a hátborzongató buchenwaldi koncentrációs tábor sötét árnyékán át vezet, majd a második világháború után az amerikai földre érkezik, ahol új életet próbál kezdeni. A film epikus méreteket ölt, hiszen a több mint három órás alkotásban Adrien Brody kelti életre Tóth László karakterét, bemutatva a túlélésért folytatott harcot, az építészettel való szenvedélyt és a remény keresését egy új világban.
Ugyancsak A brutalista kapta a legjobb eredeti filmzene, valamint a legjobb fényképezés díját a londoni Royal Festival Hallban rendezett vasárnap esti BAFTA-gálán.
Az "Emilia Pérez" című, Jacques Audiard által rendezett spanyol nyelvű musical 11 jelölésből végül két rangos díjat zsebelt be. Zoe Saldana elnyerte a legjobb női mellékszereplőnek járó elismerést, míg a film a legjobb nem angol nyelvű alkotás kategóriájában is BAFTA-díjat kapott.
Mikey Madison vehette át a legjobb női főszereplő díját az Anora című, Sean Baker rendezte filmben nyújtott teljesítményéért, és ez a film kapta a legjobb szereposztásért járó BAFTA-díjat is.
A legjobb eredeti forgatókönyvnek ítélt elismerést a Jesse Eisenberg által írt és rendezett A Real Pain kapta, és Kieran Culkint szólították a Royal Festival Hall színpadára, hogy átvegye a legjobb férfi mellékszereplőnek járó BAFTA-kitüntetést az ebben az alkotásban nyújtott alakításáért.