A Wizz Air számára fájdalmas döntés elé állhatnak a légitársaság repülőgépeivel kapcsolatban.


A Wizz Air jelenleg tárgyalásokat folytat körülbelül 100 Airbus repülőgép átvételének halasztásáról. A tervezett szállítmányokat, amelyek a közeljövőben és 2030-ig lennének esedékesek, a következő évtizedre kívánják eltolni. Ezzel a lépéssel a légitársaság célja, hogy mérsékelje a költséges és gyors ütemű növekedést.

Az Airbus 100 repülőgép átvételének késleltetéséről folynak a tárgyalások.

A fapados légitársaság a drága, gyors növekedési ütemet lassítaná, ami a befektetőket is nyugtalanította.

A források - a tárgyalások bizalmas jellege miatt névtelenséget kérve - jelezték, hogy az eredetileg most és 2030 között esedékes szállítások a következő évtizedre csúsznának. Ha létrejön a megállapodás az Airbusszal, a halasztások a következő évek tervezett átadásainak több mint egyharmadát érinthetik. Az Airbus rendelési és szállítási adatai szerint a Wizznek szeptember 30-án 281 darab A321neo gépre volt érvényes megrendelése.

A Wizz és az Airbus képviselői nem nyilatkoztak az értesülésről a hírügynökség számára.

Egy októberi befektetői prezentáció alapján a társaság a 2032-es pénzügyi évre 500 gépes flottával számol, ami a korábban kitűzött célhoz képest két évvel későbbi mérföldkő. A Wizz akkor azt mondta, hogy 2027-ben akár 50 gép átvételét is elhalaszthatja, és 2030-ig évi átlagosan 15 százalékos ütemben bővítené a flottát.

Alexander Paterson, a Peel Hunt elemzője, a hónap elején közzétett jelentésében kifejtette, hogy a tervezett 14 százalékos kapacitásnövekedés helyett körülbelül 10 százalékra csökkentheti a várható ütemet, ha 90-100 gép leállítása valósul meg.

A tárgyalások zajlanak, miközben a Wizz Air jelentős lépéseket tesz a közel-keleti és dél-ázsiai terjeszkedés visszafogására, és fokozza a költségellenőrzést. A Magyarországon is jelen lévő légitársaság számára problémát jelentett a Pratt & Whitney hajtóművek karbantartásának elmaradása, ami miatt több A320-as típusú gépét átmenetileg ki kellett vonnia a forgalomból, ezzel nehéz helyzetbe hozva a vállalatot. Szeptemberben a Wizz Air bezárta Abu-Dzabi leányvállalatát, részben a hajtóműproblémák és a geopolitikai feszültségek miatt, továbbá azért is, mert az Egyesült Arab Emírségek fővárosa nem engedélyezte a légitársaság számára az indiai és pakisztáni járatok üzemeltetését. Emellett a bécsi bázisának bezárására is készül, legkésőbb márciusig.

A Wizz Air részvényeinek értéke idén körülbelül 21%-kal csökkent.

Related posts