Finnországban bevezették a szabályozást, amely megtiltja az elektromos rollerek használatát a 15 év alatti fiatalok számára. Ez a lépés a közlekedés biztonságának növelését célozza, és arra hívja fel a figyelmet, hogy a fiatalok védelme érdekében szigorúb

A parlament által a múlt hónapban elfogadott mikromobilitási törvény annak az uniós szintű szabályozási szigorításnak a részét képezi, amelyre az utóbbi években drámaian megnőtt rollerhasználat miatt került sor Európa-szerte - írja az MTI.
Olaszországban már kötelezővé tették a bukósisak viselését és az elektromos rollerek biztosítását, míg Párizsban és Madridban teljes mértékben betiltották az elektromos rollerek bérlését.
"A helyzet teljesen kicsúszott a kezünkből, itt az idő, hogy rendet rakjunk" - nyilatkozta Lulu Ranne, Finnország közlekedési és kommunikációs minisztere. Kiemelte, hogy reményei szerint e lépések révén a rollerezés biztonságosabbá, szabályosabbá és felelősebbé válik, így nemcsak a közlekedés rendjét állíthatják helyre, hanem akár életeket is megmenthetnek.
A finn hatóságok becslése szerint évente nagyjából 1600 ember szenved súlyos sérüléseket Finnországban elektromos rollerekkel kapcsolatos balesetekben. Az elmúlt öt évben legalább hat halálos kimenetelű baleset történt, és mintegy 600 gyermek került kórházba elektromos rollerek okozta sérülések miatt.
A finn közlekedési és hírközlési hatóság, a Traficom bejelentette, hogy az új szabályozás értelmében az elektromos rollerezőknek ugyanazok a véralkoholszint-határai lesznek érvényesek, mint az autóvezetőknek. Emellett kábítószer hatása alatt tilos e-rolleren közlekedni, és a járművek maximális sebessége 25 kilométer per órára korlátozódik.
Finnországban manapság számos elektromos roller bérléssel foglalkozó cég van jelen, köztük az amerikai Lime (Neutron Holding), a svéd Voi Technology, a norvég Ryde Technology és a német Tier Mobility. Ezek a vállalatok különböző lehetőségeket kínálnak a városi közlekedés megkönnyítésére és fenntarthatóbbá tételére.