Ha Android felhasználó vagy, fontos, hogy tisztában legyél ezzel az új követelménnyel!
A Host Image Copy funkció segíthet optimalizálni a memóriahasználatot, és simábbá varázsolhatja a textúrák betöltési folyamatát.
Nem nehéz belátni, hogy miért állt elő a Google az új követelményekkel. A fejlesztés ugyanis a felére csökkentheti a memóriahasználatot, és a textúrák betöltése is zökkenőmentesebb. Az egyre összetettebbé és vizuálisan is igényesebbé váló androidos játékok miatt nagy szükség van valamilyen előrelépésre. Ez nem egyszerűen egy szoftverfrissítés. Csak az újabb chipsetekre épülő Android 16-os készülékek képesek támogatni ezt a funkciót, és a Google gondoskodik róla, hogy ez meg is valósuljon - írja az AndroidHeadlines.
Az Android magja nyílt forrású szoftverekre épült. Ezért választotta az OpenGL-t grafikus API-nak. A probléma a teljesítményben rejlik. Az OpenGL-platformok nagyon rugalmasak, de kifejezetten gyenge a hatékonyságuk. Még a PC-k is küszködnek az ilyen API-jal való zökkenőmentes rendereléssel, és a telefonok ezeknél sokkal rosszabbul teljesítenek.
A Vulkan-t az OpenGL hatékonyabb alternatívájaként alkották meg. Míg a Windows környezetében a DirectX dominál, a Linux és Android platformok egyre inkább felfedezik a Vulkan nyújtotta lehetőségeket. Ahogy a játékfejlesztők fokozatosan áttértek erre az új API-ra, az Android is egyre inkább erősítette a Vulkan támogatását, így lassan háttérbe szorítva az OpenGL-t.
A jelenlegi Android-eszközök többsége már képes a Vulkan támogatására, ám jelentős eltérések mutatkoznak az egyes készülékek által kínált Vulkan-funkciók terén. A Google tavaly bevezetett egy új kezdeményezést, a Vulkan Profiles for Android (VPA) programot, amelynek célja, hogy egységesítse a Vulkan-funkciók elérhetőségét az Android-eszközökön. A VPA program keretében olyan Vulkan-funkciókat határoztak meg, amelyeket a GPU-knak kötelezően támogatnia kell ahhoz, hogy megfeleljenek a Google által az egyes Android-verziókhoz kidolgozott tanúsítási követelményeknek. Például a VPA 16 verzió egyik alapvető funkciója a Host Image Copy, amely jelentős javulásokat hoz a grafikai teljesítmény terén - számolt be róla az AndroidAuthority.
A múlt hónapban végül bejelentették, hogy a Vulkan lett az Android hivatalos grafikus API-ja. Ez azt jelenti, hogy már nem csak a támogatott játékokhoz használják, hanem az operációs rendszer minden grafikai igényét kielégíti. Még az olyan dolgok, mint a videók megtekintése is a Vulkan segítségével működnek mostantól az Android 16-on.
Az Android 16 Host Image Copy funkcióját úgy alakították ki, hogy a CPU aktívan részt vegyen a renderelési folyamat bizonyos aspektusaiban. Ennek eredményeként akár a GPU terhelése is felére csökkenthető, ami összességében kevesebb lépést igényel a feldolgozás során. A koncepció lényege, hogy a CPU közvetlenül a GPU memóriájába másolja a szükséges képtextúrákat, elkerülve ezzel a grafikus kártya vagy egy ideiglenes puffer használatát.
Normális esetben ez elkerülhető, mivel a GPU a legjobban kezeli a nagy méretű textúrákat, de a mobilok esetében más a helyzet. A telefon GPU-ja nem olyan erős, mint egy PC GPU-ja, és a mobiljátékok textúrái kisebbek. Ebben a helyzetben hatékonyabb, ha a CPU-ra bízzák ezt a folyamatot.
A szöveg egyedi megfogalmazása: Az új technológiának köszönhetően a textúrabetöltés sokkal zökkenőmentesebbé válik, különösen játékok vagy bonyolult 3D-s alkalmazások futtatása során. A korábbi akadozások eltűnnek, és a GPU kevesebb erőforrást igényel, ami csökkenti a hőtermelést is - emeli ki az AndroidHeadlines.