A Mazda bemutatott egy innovatív, megújuló energiaforrással működő járművet, de a tarsolyukban még számos izgalmas meglepetés lapul!
Szoboszlai Dominik kiemelkedő teljesítményével a Liverpool ragyogó show-t adott a Bajnokok Ligájában.
A koncepció a jövő autógyártásának izgalmas vízióját tárja elénk, amely 2035 körüli időszakra valósulhat meg. Ennek hátterében a Mazda filozófiája áll, amely a "vezetés öröme a fenntartható jövő üzemanyagjával" üzenetet hirdeti, hangsúlyozva a zöld technológiák és a vezetési élmény harmonikus egyesülését.
A Mazda sportkocsija mellett egy izgalmas újítást is bemutat: egy forradalmi CO2-leválasztó rendszert, amely jelentősen hozzájárul a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez. Emellett a vállalat egy alga alapú, szén-dioxid-semleges üzemanyagot is kifejlesztett. A Mazda immár az iparág egyik vezető támogatója a megújuló üzemanyagok terén, melyeket az akkumulátoros villamosítás alternatívájaként pozicionál. Ez különösen kritikus a Mazda könnyű sportkocsijai, mint például az MX-5 esetében, ahol az akkumulátoros elektromos hajtásra való átállás a jelenlegi technológiák mellett jelentős súlynövekedést eredményezne, komoly kihívások elé állítva a mérnököket.
A Mazda nem csupán saját erőforrásaival, hanem más autógyártókkal való együttműködés révén is aktívan részt vesz a belső égésű motorok fejlesztésében. Tavaly a Toyota és a Subaru társaságában egy izgalmas motorfejlesztési projektbe fogtak, amelyet Koji Sato, a Toyota vezérigazgatója barátságos versenyként írt le. A projekt célja az égésteljesítmény optimalizálása volt, ami jól mutatja a Mazda elkötelezettségét a belső égésű motorok fejlődése iránt, még a villamosítás korában is. Masahiro Moro, a Mazda elnök-vezérigazgatója kiemelte: "A belső égésű motorok korszerűsítésével és a szén-dioxid-semlegesség elérésének különböző lehetőségeinek feltárásával folytatjuk az ügyfeleink számára izgalmas autók kínálatának bővítését."
A Mazda emellett továbbfejlesztette jellegzetes forgódugattyús motorját, amelyet úgy terveztek, hogy kompatibilis legyen a meglévő akkumulátoros-elektromos modellekkel. Az új motor ugyanabban a térben elfér, mint egy villanymotor, így könnyen integrálható a jelenlegi elektromos járművekbe. A vállalat elkötelezettsége a szén-dioxid-semleges üzemanyagok iránt a versenypályákon is megmutatkozik: a japán Super Taikyu sorozatban egy MX-5-ös és egy 3-as ferdehátú autót is versenyeztet ilyen üzemanyaggal.



