A WhatsApp-on is megérkeznek a reklámok!


Hétfőn a WhatsApp bejelentette, hogy hamarosan reklámok fogják színesíteni az üzenetküldő szolgáltatás élményét. Ez az új lépés számos adatvédelmi aggályt vet fel – írja a The New York Times. A lap felidézi, hogy amikor a Facebook 2014-ben 19 milliárd dollárért megszerezte a WhatsAppot, az alkalmazás világosan deklarálta irányvonalát: nem voltak hirdetések, játékok vagy bármiféle trükkök. Most azonban, a kétmilliárdos felhasználói bázissal rendelkező platform esetében, ez a filozófia drámai változáson megy keresztül.

A reklámok kizárólag az alkalmazás "Frissítések" (Updates) szekciójában fognak feltűnni, amelyet naponta körülbelül 1,5 milliárd felhasználó keres fel. A WhatsApp bejelentette, hogy a hirdetések személyre szabása érdekében felhasználói adatokat gyűjtenek, például a felhasználók tartózkodási helyét és az eszköz nyelvi beállításait. Ugyanakkor igyekeztek megnyugtatni a felhasználókat, hogy az üzenetek tartalmába nem nyúlnak bele, és nem követik nyomon, kivel beszélgetnek. A vállalat hangsúlyozta, hogy nem tervez hirdetéseket elhelyezni a csevegésekben és a magánüzenetekben. Az üzenetváltások és hívások titkosítása továbbra is garantált, ígérik a fejlesztők.

Az alkalmazáson belüli hirdetések bevezetése jelentős eltérést jelent a WhatsApp eredeti alapelveitől. Jan Koum és Brian Acton, akik 2009-ben életre hívták a WhatsAppot, a céljuk az volt, hogy egy egyszerű és gyors kommunikációs platformot hozzanak létre, amely végpontok közötti titkosítással védi a felhasználók üzeneteit. Ennek köszönhetően a felhasználók által küldött szövegek, fényképek, videók és hanghívások a harmadik felek számára hozzáférhetetlenek maradtak. Azonban mindketten hét éve elhagyták a céget, ami már csak egy újabb fejezetet jelent a WhatsApp történetében.

Related posts