Érkeznek az árrésstopos bébiételek – itt kezdődnek az árak!
A kormány újabb termékkategóriára terjeszti ki az árrésstopot, ami lehetőséget ad arra, hogy a bébiételek ára is csökkenjen decembertől. A hazai piacon a jól ismert márkák mellett a drogériák saját termékei is egyre komolyabb versenytársként lépnek fel. Eközben a fogyasztói preferenciák a speciális, növényi alapú és allergénmentes termékek irányába mozdulnak el. Az árfigyelő statisztikái szerint jelentős eltérések mutatkoznak az egyes márkák áraiban, de a szülők számára a drogériák széles választéka lehetőséget biztosít a megfelelő termékek kiválasztására.
A kormány bejelentette, hogy árrésstoposak lesznek a bébiételek is, ami azt jelenti, hogy december 1-től árcsökkenésre készülhetünk ebben a termékcsoportban is.
Magyarországon az utóbbi években egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a növényi alapú, hús- és laktózmentes termékek, ami szervesen illeszkedik a globális trendekhez. A 2023-as Nielsen jelentés rámutat arra, hogy a tasakos bébiételek piaci térnyerése figyelemre méltó, bár az üveges változatok továbbra is a vásárlók első választása maradt. Érdekes megfigyelni, hogy a kínálatba egyre inkább beépülnek olyan nehezen beszerezhető alapanyagok és idénygyümölcsök is, amelyek különleges ízélményeket kínálnak. A bébiételpiac az utóbbi években, a pandémia következményeként, megerősödött, de azóta fokozatosan visszatért a korábbi, válság előtti szinthez.
A globális piac 2024-re túllépett a 100 milliárd dolláros határon, és a jövőbeli kilátások alapján továbbra is jelentős növekedés várható. E bővülés fő motorja pedig az Ázsia-Csendes-óceáni térség lendületes fejlődése.
Magyarországon az Online Árfigyelőben összesen 1 180 különböző pépes bébiétel szerepel, ebben benne vannak az egyes márkák különböző ízesítésű és méretű termékei is. Ebből leszűrtük azt az 1 128 terméket, amelyből október elejétől folyamatosan vannak adatok.
A termékek széles választékával a három drogéria áll a középpontban, őket követik a szupermarketek és a diszkontok.
A kilogrammonkénti átlagárak körülbelül 3 860 forint körüli sávban alakulnak, a piacon pedig a sajátmárkás termékek mellett olyan neves márkák uralkodnak, mint a Hipp, az Univer és a Kecskeméti. Az árak összehasonlítását bonyolítja, hogy számos sajátmárkás termék "Bio" megnevezés alatt található az árfigyelő adatbázisában, ami megnehezíti a konkrét márkákhoz való hozzárendelést.
A láncok szerinti bontásból kiderül, hogy az Aldi kínálata a legolcsóbb, de ez az átlagos összeg 8 termékből jött össze, vagyis ennyiről volt folyamatosan adat az árfigyelőben. A Tesco drágább, de 180 termék esetében a szórás is nagyobb.
Az árrésstop elvileg február végéig érvényes, de ahogyan a novemberi időszakkal kapcsolatban is sejtettük, valószínű, hogy...
A kormány a választások előtt valószínűleg nem mer kockáztatni az alapvető termékek áremelkedésével, különösen az árrésstop alá tartozó termékek esetében.



