Le Figaro elemzése: Magyarországot és Szlovákiát is sújthatja a német autóipar válsága A Le Figaro friss elemzése rávilágít, hogy Magyarország és Szlovákia gazdasági helyzete veszélybe kerülhet a német autóiparban tapasztalható válság következtében. A ké

A két ország számára súlyos következményekkel járhat, hogy lelassult a német anyacégek termelése, mivel mind Magyarország, mind Szlovákia erősen függ attól, miként alakulnak a dolgok a német gazdaságban. A BMW máris bejelentette, hogy a tervezett debreceni üzemben nem három, hanem csupán két modell gyártanak majd, ami azt jelenti, hogy évente nem 150 ezer, hanem csupán 80-90 ezer jármű kerül le a szalagról.
A budapesti tudósító, Kornél Albert szerint az európai autóipar válságának hátterében két fő tényező áll: egyrészt a kínai piacon tapasztalható erős verseny, másrészt a nehézségek, amelyekkel az elektromos autók gyártására való átállás során szembesülnek a vállalatok. Ennek következtében a legnagyobb autógyártók visszafogják a fejlesztéseiket. A magyar kormány számára még kedvezőtlenebb hír, hogy a debreceni gyár nem a jövő évben, hanem csak két év elteltével kezdheti meg működését.
Szlovákia is aggasztó híreket kapott a Volkswagen üzemek bezárásának bejelentése kapcsán. Ivan Stefunko, a Haladó Párt képviselője, aki egyben sikeres vállalkozó is, megjegyezte, hogy jelenleg nehéz megítélni, hogyan hatnak ezek a nehézségek az ő országukra. Kiemelte, hogy a cégek elsődlegesen a kölcsönmunkásokat érintik a leépítések, ami komoly társadalmi és gazdasági kihívásokat jelenthet.
Ám az nagy baj, teszi hozzá, hogy a gazdaság túlságosan is egy lóra tett és a kormányok képtelenek olyan irányt szabni a fejlődésnek, ami nagyobb hozzáadott érték előállítását eredményezné, illetve növelné a szolgáltatások arányát.