A népszerű szolgáltató új szabályozást vezet be: lemondási díjat kell fizetni, amiért már most is érdemes odafigyelni.


A Bolt taxiszolgáltatásában országos szinten bevezetésre került egy új, 1500 forintos lemondási díj. Ezt az összeget azoknak az utasoknak kell kifizetniük, akik késlekednek a fuvar lemondásával, vagy akik várakoztatják a sofőrt.

Mint a Forbes írja, az app még a lemondás előtt figyelmeztet, ha lemondási díj vonatkozik az adott műveletre, és a lemondás pillanatában is értesítést küld.

Az utazás lemondására lehetőség van a rendelés leadását követően 2 percen belül díjmentesen. Ezt követően azonban lemondási díjat számítanak fel. Ha a sofőr már megérkezett a felvételi címre, és az ügyfél 5 percen belül nem jelenik meg, akkor szintén költségek merülnek fel. Előrendelt utak esetében, ha az utasfelvételt megelőző 30 percen belül mondjuk le az utazást, vagy ha a megadott felvételi időponttól számított 5 percen belül nem érkezünk meg, lemondási díjat kell fizetnünk - áll a portál tájékoztatásában.

"Teljes mértékben megértjük, hogy néha olyan körülmények adódhatnak, amelyek miatt kénytelen lehet lemondani az utazását. Ugyanakkor fontos, hogy tisztában legyen azzal, hogy bizonyos szituációkban lemondási díjat számíthatunk fel" - magyarázta a szolgáltató a döntést.

Az alternatív taxis szolgáltatások, mint például az Uber és a Bolt, egyre népszerűbbé válnak a felhasználók körében. Az amerikai Uber és az észt Bolt is egyre növekvő árbevételt tapasztal, de a két óriás között fontos eltérések figyelhetők meg. Míg az Uber a tavalyi év során kiemelkedően megugrotta nettó nyereségét, addig a Bolt, az észt versenytárs, továbbra is veszteségesen működik – ezt az augusztusi ProfitLine cikk is kiemelte. A Bolt tavaly 88 millió eurós nettó veszteséget könyvelhetett el. Az üzemi nyereségét nettó veszteséggé alakító fő tényezők közé tartoznak a marketingköltségek, amelyek 2024-re 795,5 millió euróra rúgtak, valamint a pénzügyi költségek, amelyek tavaly meghaladták a 10 millió eurót.

Related posts