Úgy tűnik, hogy az új UFC-szerződés nem fogja megadni azt a várva várt izgalmat. Az elemzők véleménye szerint a helyzet sokkal árnyaltabb, mint ahogy azt sokan elsőre gondolták. Tarts velünk, és fedezd fel, mit mondtak a szakértők!

A Paramount Skydance új tulajdonosa, David Ellison az iparági szakértők szerint hatalmas fogást csinált a UFC médiajoginak megszerzésével. A 7,7 milliárd dolláros üzlet ugyan rövid távon veszteséges lehet, de hosszú távon stratégiai előnyt jelenthet a streamingháborúban - számolt be a Forbes.
David Ellison, a Paramount Skydance frissen kinevezett tulajdonosa és vezérigazgatója, már a kezdeti időszakában figyelemre méltó átalakításokat indított a vállalat stratégiájában. A South Park 1,5 milliárd dolláros megvásárlásával párhuzamosan egy hétéves, 7,7 milliárd dolláros megállapodást alakított ki a UFC-vel, ami évi szinten átlagosan 1,1 milliárd dolláros költséget jelent a cég számára.
A befektetés sokak szerint merész lépés, különösen annak fényében, hogy a Paramount 2024-ben 5,27 milliárd dolláros működési veszteséget könyvelt el. Robert Fishman, a MoffettNathanson elemzője szerint "önmagában nehéz elképzelni, hogyan térül meg a Paramountnak ez a befektetés", de hozzátette, hogy a megállapodás jelzi a vállalat elkötelezettségét a hosszú távú növekedés mellett.
Ellison stratégiája radikálisan eltér Shari Redstone korábbi irányvonalától, aki a National Amusements élén a közelmúltban inkább a vállalat legértékesebb eszközeinek értékesítésére vagy licencelésére összpontosított. A 42 éves Ellison, aki a világ második leggazdagabb emberének, Larry Ellisonnak a fia, határozottan jelezte, hogy célja a jelenlegi trend megváltoztatása és a vállalat értékének maximalizálása.
A finanszírozás egy része a tervezett 2 milliárd dolláros költségcsökkentésből eredhet, és az év végéig várhatóan jelentős létszámleépítésekre is sor kerül. Rövid távon a streaming kezdeményezések támogatását a hagyományos műsorszóró csatornák bevételei fogják biztosítani.
Friss információk és valós idejű sporteredmények várnak rád! Ne hagyd ki, kattints a Sportonlinera, és légy naprakész a legújabb eseményekkel!
Patrick Crakes, a médiaelemző és volt Fox Sports vezető, úgy véli, hogy a UFC-szerződés nem biztos, hogy azonnali nyereséget hoz, viszont jelentősen növelheti a Paramount piaci értékét és életképességét. Ez a helyzet párhuzamba állítható a Fox 1993-as NFL-jogok megszerzésére tett erőfeszítéseivel, amely során a hálózat látszólag túlzott árat fizetett a jogokért. Ennek ellenére ez a lépés végül hosszú távon megalapozta a cég sikereit.
A MoffettNathanson elemzése szerint a UFC akár hatmillió új előfizetőt is vonzhat a Paramount+ platformra, különösen figyelembe véve, hogy a legnagyobb események pay-per-view rendszere megszűnik. Ez csupán egy szelet a Paramount átfogó tervezetéből, amely a jövőbeli növekedésre és a nézői bázis bővítésére összpontosít.
Az elemzők véleménye alapján a streaming szolgáltatások jövője a csomagolt vagy integrált digitális ajánlatokban rejlik. A Paramount célja, hogy a tartalomkínálatának bővítésével olyan vonzó csomagot alkosson, amely elengedhetetlenné válik a jövő streaming-platformjaiban, ezzel pedig növelheti a bevételekből való részesedését.
Az élő sportközvetítések iránti kereslet olyan magas, hogy alig létezik olyan ár, ami ne lenne elfogadható egy teljes sportág, például az MMA piacának megszerzéséért. Mark Shapiro, a UFC anyavállalatának, a TKO Holdingsnak az elnöke és operatív igazgatója hangsúlyozza, hogy a sportjogok értékének esetleges csökkenéséről szóló pletykák ellenére mindig akadnak olyan lelkes ajánlattevők, akik készen állnak a versenyre.
A UFC egész éves programjainak hozzáadásával a Paramount szezonális sportkínálatához - beleértve az NFL-t, a Masters golfversenyt és a March Madness kosárlabdatornát - valamint szórakoztató márkáihoz, a vállalat sokkal vonzóbbá válik felvásárlási vagy egyesülési célpontként. Vagy éppen ellenkezőleg, az Ellisonok támogatásával a Paramount lehet a felvásárló fél.
Chris Bevilacqua, 30 éves műsorszórási tapasztalattal rendelkező szakember szerint ez "egy régi, merev médiamárka átpozicionálása egy technológia-központú, személyre szabott tartalmi márkává, amely inkább felvásárló lehet, mint célpont". A kérdés az, hogy a Paramount képes lesz-e bekerülni abba a 4-5 szolgáltatásba, amely a streaming háború végén talpon marad.