A Klarna lendületesen lép a bankok piacára, mint egy új szélvész, amely felforgatja a pénzügyi világot. A hagyományos intézményeknak érdemes odafigyelniük, mert a Klarna innovatív megoldásaival és egyszerűsített vásárlási folyamataival komoly versenytársa


A Klarna új stratégiát követ: a svéd fintech cég digitális bankként pozicionálja magát, hogy diverzifikálja tevékenységét a "vásárolj most, fizess később" (BNPL) szolgáltatáson túl, miközben második IPO-jára készül - tudósított a Financial Times. A fintechek és a hagyományos bankok versenyéről szó lesz november 4-ei Banking Technology rendezvényünkön, regisztráció és részletek itt!

A vállalat, amely főként kamatmentes részletfizetési opcióiról vált híressé az online vásárlások világában, az utóbbi hetekben új termékekkel bővítette kínálatát. Ezek az innovációk egyre inkább a Revolut és Chime digitális bankok által kínált szolgáltatásokhoz hasonló élményeket nyújtanak, ezzel új dimenziót adva a felhasználói élménynek.

Június hónapban a Klarna új lépést tett az Egyesült Államokban, amikor bevezette Visa partnerség keretében az innovatív debikártyáját. Ez a kártya lehetőséget ad az ügyfeleknek, hogy közvetlenül, azonnal rendezhessék vásárlásaikat anélkül, hogy részletfizetési lehetőségre lenne szükségük. Az új kártyák a hagyományos betéti számlákhoz kapcsolódnak, amelyek az FDIC által garantált védelmet élveznek. További részletekért kattints ide:

A cég ebben a hónapban elindította saját mobilszolgáltatását az AT&T hálózatán, ezzel lépést tartva a Revolut és a Nubank neobankok korábbi innovációival. A Klarna, amely szintén a pénzügyi szolgáltatások terén tevékenykedik, szintén figyelemre méltó lépéseket tett az utóbbi időszakban.

2017 óta büszkén viseli a svéd banki engedélyt, és az utóbbi időszakban egyre inkább neobankként határozza meg magát.

A stratégiaváltás üteme felgyorsult, miután a vállalat kénytelen volt elhalasztani az IPO-ját Donald Trump áprilisi vámokkal kapcsolatos bejelentései következtében, amelyek jelentős zűrzavart okoztak a piacokon. Azóta a Chime júniusi sikeres tőzsdei bevezetése új reménysugarat hozott a szektor számára.

A Klarna fő tevékenységi köre, a rövid távú kölcsönök nyújtása egyre nagyobb szkepticizmus tárgyává válik, miután a veszteséges fintech vállalat bejelentette, hogy az ügyfélhitel-veszteségei 17 százalékkal emelkedtek az előző év azonos időszakához képest az első negyedévben. Ezzel együtt azonban a hitelezési veszteségráta, amely a teljes tranzakciós volumenhez viszonyítva méri a problémás hiteleket, viszonylag alacsony szinten, 0,54 százalékon áll, míg egy évvel korábban 0,51 százalék volt.

A vállalat modellje, amely alacsony értékű kölcsönöket kínál olyan ügyfeleknek, akik máshol nehezen juthatnak hitelhez, fogyasztóvédelmi szervezetek ellenállását váltotta ki. Ez növeli az aggodalmakat, hogy a cégnek szigorítania kell hitelezési kritériumait a nemfizetések növekedésének elkerülése érdekében, ami lassíthatja növekedését.

A Fico, az USA legnagyobb hitelminősítő szolgáltatója mögött álló vállalat kedden bejelentette, hogy a jövőben figyelembe veszi a "vásárolj most, fizess később" típusú kölcsönöket a fogyasztói hitelpontszámok kiszámításakor. Az Egyesült Királyság idén terveket jelentett be az ágazat szabályozására, és előírja a Klarnához hasonló cégeknek, hogy a kölcsönök nyújtása előtt megfizethetőségi ellenőrzéseket végezzenek.

A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images

A jelen írás nem tekinthető befektetési tanácsadásnak vagy ajánlásnak. Kérjük, vegye figyelembe, hogy az alábbiakban található információk kizárólag tájékoztató jellegűek. A jogi részletek és feltételek alapos megértése érdekében ajánlott szakértői véleményt kérni.

Related posts