Júliusban a MÁV több mint százmillió forintot költött, ami pontosabbá tette a költségvetését, de így is jelentős összeget jelentett.

A menetrendszerűségi adatokat júliusban főként a vihar határozta meg, amely július 7-8-án orkánerejű széllel tört be az országba és jelentős károkat okozott mind a vasúti, mind a közúti infrastruktúrában. A pusztítás mértékét látva azonban figyelemre méltó, hogy a haladéktalanul megkezdett és éjjel-nappal zajló kárelhárítás, illetve a haváriahelyzetben gyorsan kialakított, alternatív forgalmi rend jelentős mértékben ellensúlyozni tudta a vihar hatásait - tájékoztatott a MÁV-csoport.
A hónap során a MÁV-csoport vonatainak pontossága jelentős javulást mutatott az előző év azonos időszakához képest, elérve a 80,43%-os értéket, ami nem kevesebb, mint 8%-os növekedést jelent. Ezen kívül örömteli hír, hogy a napi késések ingadozása is csökkent a tavalyi évhez viszonyítva. Ez a kedvező tendencia nem csupán a hatékony vészhelyzet-kezelésnek köszönhető: a júliusban bevezetett, tartós javulást hozó intézkedések (mint például a célzott infrastrukturális fejlesztések és a vontatójármű-beszerzések) szintén jelentős szerepet játszottak abban, hogy a menetrendszerűség folyamatosan javuló irányt vegyen.
Mindezzel együtt a vihar természetesen jelentős nyomokat hagyott a pontossági adatainkban. Júliusban a vonatok 3,95%-a szenvedett el legalább 20 perces késést, ami nagyobb az előző hónapban regisztrált adatnál. Utasaink részére így mintegy 103 millió forintos kártérítést fizettünk ki az év hetedik hónapjára vonatkozóan. (A VOLÁN-járatok és a HÉV-ek esetében továbbra is 0,5% alatt maradt a 20 percet meghaladó késések aránya.)
Komoly károkat okozott a vihar
A Balaton körüli vasútvonalak közül az észak-balatoni fővonal menetrendszerűsége 68%-ra, míg a 30-as vonalon 73%-ra csökkent. Emlékezetes, hogy a vihar éppen ebben a térségben okozott a legnagyobb károkat és fennakadásokat, amit a vasúttársaság statisztikái is alátámasztanak: a júliusi eredmények nemcsak a hálózati átlaghoz képest, hanem a 2024-es év hasonló időszakához viszonyítva is kedvezőtlenül alakultak. Ezt a negatív hatást részben a Tópart IC-k, amelyek FLIRT motorvonatokkal közlekednek, valamint a többi IC- és expresszvonat élén futó nagyteljesítményű mozdonyok jobb menetrendi teljesítménye és gyorsabb utascseréje tudta valamelyest mérsékelni.