A 2026-os autók pilótái még szimulátorban sem vehetik át a volánt.

A Haasnál érdekes döntést hoztak: Esteban Ocon és Oliver Bearman nem próbálhatja ki a szimulátoron a fejlesztés alatt álló 2026-os autót.
Októberben vagyunk, a 2025-ös Forma-1-es szezon végéhez közeledve, ami a jelenlegi szabályrendszer utolsó hónapjait jelenti. 2026-tól új erőforrások és friss tervezésű kasztnik várják az autókat, a jelentős szabályváltoztatások keretében.
A csapatok szorgalmasan dolgoznak a fejlesztéseken, és már nyáron sok versenyző tesztelte a következő év koncepcióját a szimulátorban. A Haas csapatnál azonban más a helyzet: Esteban Ocon és Oliver Bearman nem kapnak lehetőséget, hogy közelről megismerkedjenek a 2026-os modellel, sőt, más szimulátoros versenyzők sem kerülnek be a képbe ebben a folyamatban.
"Alaposan megfontolt döntést hoztunk, figyelembe véve, hogy kik is vagyunk és milyen lehetőségeink vannak. Még a szimulátor használata nélkül is komoly előrelépéseket teszünk a fejlesztés terén, és elmondhatom, hogy a haladásunk igazán ígéretes. Az autó folyamatosan átalakul, ezért nem láttuk értelmét, hogy pilótát ültessünk a szimulátorba, hiszen olyan dolgok elsajátítására kényszerítenénk őt, amelyek pár hónappal később már teljesen mások lesznek. Ezért is tartottuk időpocsékolásnak." - nyilatkozta Komacu Ajao csapatfőnök a Motorsport.com olasz kiadásának.
"A középmezőnybeli harc annyira kiélezett, hogy szeretnénk, ha versenyzőink kizárólag erre a kihívásra összpontosítanának. Abu-Dzabi utánra tervezünk egy végleges autóformát, és ez a megoldás számunkra a legkedvezőbb."
Hat fordulóval a vége előtt a Haas 46 pontjával a konstruktőri versenyben a 9. helyen áll, de a verseny valóban szoros, hiszen a Sauber 55 ponttal a 8., az Aston Martinnak (7.) 68 pontja van, de még 6. Racing Bulls (72 pont) sem beérhetetlen.