A Posta világossá tette, hogy milyen módon juttatják el a 30 ezer forintos nyugdíjas élelmiszer-utalványokat a jogosultakhoz.


A Magyar Posta tájékoztatása szerint 2025. szeptember 1. és október 15. között több mint 2,3 millió nyugdíjas részesül élelmiszer-utalványban. A kézbesítés azon a címen történik, amelyet a Magyar Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatósága nyilvántart, és ha a címzett éppen nincs otthon, akkor lehetősége van a juttatást 10 munkanapon belül átvenni a kijelölt postahelyen.

A több mint 2,3 millió jogosult részére a Magyar Posta Zrt. ütemezetten 2025. szeptember 1. és október 15. között kézbesíti, illetve megkísérli kézbesíteni a nyugdíjas élelmiszer-utalványt, az irányítószámok emelkedő sorrendjében.

A Posta egy alkalommal próbálja meg kézbesíteni a küldeményeket a megadott címhelyen.

A postai szolgáltatásokra vonatkozó előírások értelmében, ha a jogosult személy nem tartózkodik a megadott kézbesítési címen, akkor a nyugdíjas élelmiszer-utalványt tartalmazó küldeményt elsődlegesen az ott jelen lévő – aki az értéknyilvánítás többletszolgáltatással feladott postai küldemény átvételére felhatalmazást kapott – meghatalmazott vehet át.

Amennyiben sem a címzett, sem a meghatalmazottja nem tartózkodik a címen a kézbesítés pillanatában, akkor a küldemény az ott tartózkodó helyettes átvevőnek (pl. férj vagy feleség) vagy a közvetett kézbesítőnek (pl. idősotthonban lévő megbízott alkalmazott) is kézbesíthető.

Ha a kézbesítés nem sikerül, a kézbesítő egy értesítést helyez el a címzett postaládájában.

A küldeményed átvételére a letéti postaként kijelölt posta a következő: [posta neve és címe]. A küldeményedet a kézbesítési kísérletet követő munkanaptól számított 10 munkanapon belül veheted át. Kérlek, figyelj arra, hogy a határidő betartása érdekében időben látogass el a megadott postára!

Amennyiben a jogosult átvevő nem jelentkezik a kézbesítési kísérletet követő munkanaptól számított 10 munkanapig a letéti postán, akkor az őrzési idő leteltét követően a Posta a nyugdíjas élelmiszer-utalványt tartalmazó postai küldeményt a Magyar Államkincstár részére visszaküldi.

Ezt követően az utalványra jogosult személy közvetlenül a Magyar Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatóságát keresheti meg, hogy kérje a címhelyre történő újbóli kiküldést, legkésőbb 2025. november 14-ig.

A nyugdíjasok számára készült élelmiszer-utalványokról szóló tájékoztatót, valamint a kapcsolódó "Gyakran Ismételt Kérdések" szekciót a Magyar Államkincstár hivatalos weboldalán találhatják meg. Az információhoz az alábbi linken férhetnek hozzá.

Related posts