Tolósínekkel támogatják a kerékpáros közlekedést 25 vasútállomáson | Színes vidéki élet

Olyan helyszíneket igyekeztek kiválasztani, amelyek vagy turisztikai szempontból, vagy a mindennapi kerékpáros közlekedés szempontjából fontosak.
Az Aktív Magyarország Program által 35,8 millió forinttal támogatott fejlesztés keretében tavaly év végén kötöttek egy támogatási megállapodást a MÁV-val, amelynek köszönhetően 25 helyszínen tolósínek épültek az állomásokon, azok minden lépcsőjén. Az állomások kerékpárral az eddigiekhez képest sokkal könnyebben megközelíthetőek - mondta el Révész Máriusz Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium aktív Magyarországért felelős államtitkára a vecsési vasútállomáson tartott sajtótájékoztatón.
A MÁV és a Magyar Kerékpárosklub közös erőfeszítéseivel olyan helyszíneket igyekeztek kiválasztani, amelyek jelentőséggel bírnak, legyen szó turisztikai vonzerőről vagy a mindennapi kerékpáros közlekedés szempontjából.
Példaként említette Gárdonyt, Balatonalmádít, Siófokot és Balatonfenyvest az előbbiek között, míg a budapesti agglomerációban található vasútállomásokat, például Vecsést, az utóbbiak közé sorolta.
Németh Réka, a MÁV Pályaműködtetési Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy a kerékpáros utasok kényelmét nem csupán tolósínek, hanem liftek telepítésével is támogatják. Emellett bevezették az egységes kerékpárjegyet és a kerékpáros országbérletet, hogy még egyszerűbbé tegyék a kerékpárral történő utazást.
Kádár Melinda, a Magyar Kerékpárosklub kommunikációs szakembere hangsúlyozta, hogy a tavaly benyújtott petíciójuknak köszönhetően a vecsési állomáson a tolósínek mellett most már fedett és biztonságos kerékpártárolók is rendelkezésre állnak.
A kerékpározás népszerűsítésének kulcsfontosságú tényezője lehetne, ha a vasúti közlekedést és a kerékpározást szorosabbra fűznénk. Ezzel nemcsak a környezettudatos közlekedést segítenénk elő, hanem a városok és vidéki területek közötti mobilitást is jelentősen javítanánk.
- emelte ki.
A tolósínek csúszásgátló anyagból készültek, hogy megkönnyítsék a kerékpárok mozgatását az alul- és felüljárók lépcsőin. Ezek a sínek 12-15 centiméter szélesek, és kialakításuknak köszönhetően megfelelő távolságra helyezkednek el a korláttól, így oldaltáskával is kényelmesen használhatók. A kerékpáros tolósínek V/U profilú, polimerekből készült kompozit vályúkból állnak, melyek rögzítése popszegeccsel, csavarral vagy ragasztással történik, a lépcső anyagának függvényében. Összesen 25 helyszínen találhatóak, a sínek összhossza pedig körülbelül 891 méter.
(MTI)
Beszámoltunk arról is, hogy az ország egyik legpompásabb kerékpárútját fejlesztik tovább, amely Európa Amazonasának csodáit is érinti, és ezzel elnyerte az év kerékpárútja címet. Ráadásul az év elejétől a fővárosban a MÁV járatain ingyenesen vihetjük magunkkal kutyánkat és kerékpárunkat is.